Indywidualna Praktyka Lekarska

Godziny przyjęć

Wtorek

Środa

Gabinet Ginekologiczno-Położniczy. Ul.Sportowa 2B. 13-200 Działdowo.

Zadzwoń

Badanie prenatalne

Badanie USG I trymestru ciąży według rekomendacji Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników 2015 oraz The Fetal Medicine Foundation.

Celem tego badania jest określenie ryzyka wystąpienia aberracji chromosomowych u płodu.
Trisomii 21 pary (zespół Downa), trisomii 18 pary (zespół Edwardsa) oraz trisomii 13 pary (zespół Patau‚a).

Badanie to zalecane jest u wszystkich kobiet w ciąży, niezależnie od wieku między 11 a 13 (+6 dni) tygodniem ciąży.

Oceny ryzyka aberracji chromosomowych dokonuje się na podstawie badań biochemicznych: oznaczenia poziomu ciążowego białka osoczowego – PAPP-A i wolnej podjednostki beta gonadotropiny kosmówkowej – ß-HCG oraz badania ultrasonograficznego.

Ryzyko jest prawidłowo ocenione tylko w przypadku wykonania badania ultrasonograficznego przez lekarza akredytowanego przez FMF, przechodzącego regularny audyt (szczegóły www.fetalmedicine.org)

Posiadam certyfikat kompetencji FMF (The Fetal Medicine Foundation) w zakresie badań prenatalnych w 11-13+6 tygodniu ciąży – przezierność karku u płodu (NT), kość nosowa (NB), przepływ w przewodzie żylnym u płodu (DV), przepływ na zastawce trójdzielnej (TR) oraz przepływ w tętnicy macicznej.

Badanie USG jest wykonywane aparatem GE Voluson S8 BT 18 2020r.

Badania biochemiczne (wolne ß-hCG , PAPP-A) można wykonać w działdowskich laboratoriach.